äntligen hemma.

Det ser så enkelt ut när han Timell fixar lagar bankar sågar med mera. Brukar skratta när jag tänker på alla diverse maskiner han har tillhanda. En och annan borr eller vad det heter som säkerligen inte kostar en krona mindre än 4.500!
 
Nåväl jag har ett gammalt skåp som gått i arv. Inget dyrt sådant och inte speciellt vackert heller men oerhört praktiskt. Hemma hos mamma kallade vi det för "notskåpet" för där låg alla partiturer till våra "stora pianokonserter" - ni förstår väl ironin? Här hos mig i min stora lilla våning har jag haft allt från väskor till tröjor bevarat i skåpet. Men aldrig aldrig trivts med det. I flera år har jag TÄNKT att jag antingen ska göra mig av med det eller också göra någonting åt det.
 
Alltså gick jag spontant in i en sådan där affär som säljer färg - just det färgaffär heter det visst. Till experten sa jag att jag ville ha färg och en sådan där sak man målar med. Pensel så hon. Just det pensel, sa jag. Sedan säger jag - jag har redan grundat. Jag LJÖG henne rakt upp i ansiktet. Jag är nämligen en sådan person som vill ha säker och ting gjorda snabbt. Jag har ju inget tålamod. Direkt fick jag dåligt samvete där jag stod. Usch att ljuga om en sådan allvarlig sak. Tänkte på allt som kan drabba mig när jag nu ljugit!!!! Nåväl om det kan jag spekulera en annan gång
 
Hemma satte jag igång på direkten. Eftersom jag inte läser "liv- och husorganet" längre så hade jag inga tidningar att sprida ut under skåpet. Men som tur var så hade det kommit lite reklam och det fick duga. Så började jag måla. Ett brunt skåp som ska målas i ljus färg är inte sådär väldigt enkelt. Och något förarbete gjorde jag ju inte hellet. Helt emot konstens alla regler alltså. Sån är jag!
 
Ett antal timmar och två målningar senare såg jag själv ut som en nymålad gammal möbel. Håret, kläderna, händerna och lite annat var GRÅTT. Skåpet då! Ja kolla själv!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mary

Vad duktig du är, det ser jättefint ut!

2014-10-19 @ 17:18:41
Postat av: Cecilia F

Det blev jättefint!

2014-10-20 @ 06:59:01
Postat av: Anonym

Hidden talent??? What's next :)

2014-10-20 @ 16:14:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0