fjäsket

Jag har alltid sagt att det är för litet fjäsk i Sverige. Jag säger det igen - DET ÄR FÖR LITET FJÄSK I SVERIGE! Hörde ni?

Och så vill jag lägga till en sak: Det är för litet skryt i Sverige! Hörde ni?

NU ska jag berätta varför jag tycker så. Det här med Jantelagen är jag så evinnerligt trött på att jag får KRUPP varje gång jag råkar på det. Trots att det är 2014 och att vi i vårt vackra avlånga fina land blivit influerade av EU och av alla underbara kulturer runt om i världen så har vi fortfarande JANTE på axlarna. Det får bli slut på det. 
 
Jantelagen och avundsjukan går hand i hand. Same shit är min teori. I Sverige blir folk närmast generade eller illamående när man med stolthet berättar om sina ättlingar. Det FÅR MAN INTE. DET ÄR SKRYT nämligen. Men HALLÅ?????

Svensken blir generad av komplimanger. Och kallar det för fjäsk. Jo så är det. Jag som med glädje säger till tjejen i kassan att hon har snygga glasögon eller vackra naglar, får motta de mest konstiga mördande blickar av mina medköande....

Eller när jag säger till mina kollegor att de är j-drans duktiga. DÅ ÄR DET FJÄSK!
 

Så nu säger jag det igen: SKRYT MER  och FJÄSKA PÅ! Förgyll tillvaron för dig själv och andra och lev det goda livet.

Kommentarer
Postat av: Jenny

VEM mår inte bra att få blir bekreftad och få synas. Tänk om
alla bestämer att göra detta 5ggr och dom i sin tur gör lika dant, skicka vidare. Folket skulle mår/lyckligare/ödmjukare, det är brar vin vin. Tänk om en hel kommun kunde genomföra detta GRYM!!!

2014-11-05 @ 22:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0