Verkställ

Alltså man kan inte annat än att tycka om försvarsministern. Jag vet inte om det beror på det klingande dalmålet eller hans enorma förmåga att stå med båda benen på jorden. Men jag är helt "såld".

Missförstå mig rätt - jag är journalist så jag är inte så betagen att jag inte kan se objektivt på det han säger och gör. Inte heller betuttad så att jag inte kan kritisera. Men maken till försvarsminister har vi inte haft sedan "doffen" brann - som min mamma brukade säga. När han avslutar sitt tal här i Sälen med: " Nu gäller verkställ" då smälter jag.

Lika betuttad är jag inte i utrikesministern. Som klampar in på försvarsdepartementsområdet och uttalar sig "privat" om sin syn på värnplikten. Privat - hm - i Sälen - där det finns mer än 40 journalister samlade. En sak kan jag säga - så mycket vet jag - att Wallström driver inte försvarsdepartementet - men hon blandar sig och klampar in på områden som hon inte ska uttala sig om.

Nu måste jag in och lyssna vidare på konferensen och återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0