krönikor & knubbisar

Vilken vecka det blev. Fortfarande lever jag nästan i ett rus av eufori och lycka. Fick reda på att jag i ett halvt år framöver ska vara en av Sydsvenska Dagbladets gästkrönikörer. Extra stort för mig som är uppväxt med Sydsvenskan hemma i mitt föräldrahem i Malmö. Är så enormt tacksam och glad. Och ni som följt mig genom åren vet att jag firar allt som går att fira.Och så givetvis även nu. Inte nog med det. Jag har bjudits på champagne och gott. Och blommor har jag fått. Sådant uppskattas enormt. Verkligen.

Det kan väl inte vara någon i vårt vackra avlånga land som tycker att svensk politik är tråkig nu? I sådana fall är det de som inte är intresserade av politik. För jesses vad det händer grejer. Stort som smått. Och som på beställning dyker alla besserwissrarna upp. Ni vet de där som kan allt, vet allt och mer därtill. Det kan vara riktigt roligt att följa dem på sociala medier. I en tråd tipsades det vitt och brett om vem som skulle ta över ledarrollen i Moderaterna. Riktigt intressant att följa. Tills dess att jag läser en kommentar där det står följande. - Menar ni knubbisen.

Men alltså - det är väl ointressant hur människor ser ut. Kompetens, intelligens, pondus och ledareegenskaper är väl det viktigaste. En fullvuxen människa som skriver så!?!?!?!?! Vad sänder det för signaler till barn och ungdomar? Ska inte vi föregå med gott exempel så det inte uppstår mer mobbing ¨än vad det redan gör.

Fy så arg jag blev! För att lugna mina nerver tände jag en riktigt god Rocky Patel cigarr och puffade länge och väl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0