16 cm & strålande humör

Egentligen brukar jag inte vara på gott humör i november. Då är det nästan mörkt hela tiden. Den där vintertiden tycker jag vi röstar bort och låter det vara sommartid hela året. Trots att en timme hit eller dit inte spelar någon roll så gör det faktiskt det för mig som HATAR MÖRKRET. Och jag blir låg. Men det tänker jag inte skriva om i detta inlägg - det tar vi en annan gång.

Nu går vi över till trefvligare saker. Som att jag minskat minskat 16 cm i midjan sedan jag startade mitt livsstilsbyte för 23 dagar sedan. Det är faktiskt helt otroligt. Och jag tycker fortfarande det är lätt.
Jag fortsätter mina fem måltider per dag - frukost, lunch och middag och två mellanmål. Jag käkar kyckling och lax och mycket plantbaserat och sallader. Till mellanmål blir det frukt eller mitt goda fröknäcke.

Idag blev jag sugen på en riktig macka med smör och ost. För första gången. Då sa min bästa Henrik, stå upp mot frestelsen. Och det gjorde jag för jag har inget sådant hemma. Och när jag begav mig ner på byn för att inhandla mat, så köpte jag inget tossigt alls. Jo choklad, för det hade jag bestämt att äta imorgon. Så det så.

Min dotter och Henrik är mina bästa peppare. Och det är underbart.
En sak till som hänt är att jag faktiskt mår både bättre psykiskt och fysiskt och det är verkligen helt otroligt. Jag brukar må lågt som sagt i november. Kanske det vänder nu!

Tack snälla ni för att ni läser och följer min blogg. Det är guld värt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0