Fyra veckor & 40 cm

Ja det är så sant som det är sagt. På fyra veckor har 40 cm försvunnit från denna kropp. Alltså 17 cm från midjan och 23 cm från stussen Min gode vän Carl skrev att det var ju tur det inte var på längden. Den var bra och jag har skrattat hela dagen åt hans kommentar.

Och fira det har jag gjort. Med kaffe och laktosfri mjölk. Det går bra att fira med det också. Väntar nog att fira med annat till helgen. Imorse och förmiddags blev det promenad i halvsol. Så ljuvligt härligt. Fyra km utmed bland annat ån nere i Norra Djurgårdsstaden.

Om jag nu ska lämna ämnet "JAG", så får det bli lite Uppdrag Granskning och dess storhetsvansinne. Ibland blir jag så trött. I söndags på bästa sändningstid klockan 20.00 prick hade SVT lagt in ett extrainsatt UG. Det är ju rätt stort. Rätt magstarkt eller hur? Då tror man ju att det är något MEGASTORT som hänt.

Kanske i vissa ögon, var det megastort. Men att avslöja skattesmitare och deras företag på Malta är ju inget nytt. I ett land där vi är trippel- för att inte säga quadrobeskattade är det väl inte så märkligt. Och att hoppa på dem som faktiskt betalt en HEL del skatt under många många år är ju inte så stort att man behöver extrainsätta ett UG. Skäms och trams.

Så det så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0