NU kör jag. Promenad, luft & sushi

Hej och välkommen tillbaka. Igår var det närmast all time high här och det är jag evinnerligt tacksam över. Tack ska ni ha alla! Idag var det ingen sol på himlen utan gråa tunga moln och massor med regn. Men nordbo som man är och ganska härdad vid det här laget, tog jag tjuren vid hornen och klädde mig förnuftigt. Parkas, regnkappa, halsduk och handskar. Till det ett par eleganta gummistövlar. Hahaha. Ingen smink - hon får duga som så. Men det var inte kallt och ändå otroligt vackert i naturen. Jag är ju så lyckligt lottad att bo i Stockholm med skog och vatten runt hörnet. Det skattar jag mig lycklig över.

Så promenerade jag ner till Norra Djurgårdsstaden. Efter en halvtimme tog jag en latte med utanför caféet och filtade in mig. Nog en sanslöst rolig syn, men den bjuder jag mer än gärna på.
Satt där och spekulerade om allt mellan himmel och jord och litet till. Och peppade mig själv. Det gick bra. Eftersom jag har luftrörskatarr så orkar jag inte så där jättemycket än, utan gick in till Sushi-stället för att köpa hem. 10-bitar är perfekt för en magsäcksopererad. Åt fem när jag kom hem, och sparar de andra fem till senare ikväll. Men för den sakens skull glömmer jag inte mellanmål. Typ äpple eller nötter. Eller varför inte en bit av mitt hemmabakade fröknäcke. Så gott.
Ingredienser: 1 dl pumpakärnor, 1 dl solroskärnor, 1 dl sesamfrön och 1 dl linfrön. Blanda allt med en tsk salt. Tillsätt 1/2 dl rapsolja och två dl kokt vatten och låt det dra i en kvart. In i uppvärmd ugn på 150 gr i mitten och grädda i cirka 1- 1,5 timmar Låt svalna. En delikatess. Jag lovar.

Så återigen, tack för att du läser. Jag behöver all pepp och uppmuntring jag kan få. Ha en riktigt fin torsdagskväll.

 
 



Kommentarer
Postat av: Ritva

Lycka till med det nya. Min äldste son tallar alltid om system och inte mål. Målet nås om systemet är på plats.
Så nu peppar ja dig: håll fast vid systemet!!

2017-10-13 @ 17:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0