Aurora & hälsan

Det bästa jag kunde göra för min lite "skadade" hälsa är att åka till Göteborg. Visserligen jobbar jag, men se det gör jag ju inte riktigt 24/7 utan kan också njuta. Nu är det så har jag en förmåga att njuta av det mesta. Dessutom älskar jag mitt arbete - även om jag inte är så förtjust i min Chef.

Här i Göteborg bor jag sedan urminnes tider, på Hotell 11 ute på Eriksberg. Det är inget lyxhotell, absolut inte. Men den service och det välkomnande jag får, kan jämföras med det bästa av det bästa. Topp of the line alltså. Jag får alltid rum högt upp och med vidunderlig utsikt över inloppet till Göteborg. Och vatten det är en lisa för själen. Här sitter jag i ur och skur och ser båtarna passera. Och promenerar utmed kajen. Det kunde inte kommit lägligare.

Nu har militärövningen Aurora startat. Den varar i tre veckor och är den största Sverige haft på över 20 år. Nästan 20000 deltar och förutom Försvarsmakten är det flera myndigheter som samövar. Mycket bra och ÄNTLIGEN, säger jag som är en stor försvarsvän.

Idag ska jag bevaka delar av övningen och bara det är otroligt spännande och väldigt intressant. Jag kommer blogga mer om detta.

Tills vi hörs, ha en god onsdag, och stort tack för att ni läser min blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0