Chefen & övriga världen

Ni som följer mig vet att jag har ett minst sagt komplicerat förhållande till min Chef. Det ska vi kanske inte gå närmare in på en söndag som denna. Men Chefen, inte bara liknar mig, hon apar efter mig också. Och det mina kära, är inte alls roligt.

Och med det sagt, så lämnar vi det bakom oss - ni vet väl att jag är egen företagare. Just så.

En sak som jag spekulerat på, i omgångar, är det är med kvinnligt & manligt. Att vi är olika är bara ett understatement. Ibland tror jag inte ens vi är födda på samma planet. Vissa av det könet, som tror att de är guds gåva till kvinnan, tror nog att vi är födda inte bara på en annan planet utan att vi är korkade också.Nåväl nog om det.

En annan man som verkligen är från vettet är Nordkoreas store lille man. Kim Jong-Uns (inga jämförelser med övriga män på jordklotet) maktagerande känns onekligen både otäckt och alldeles förfärligt. Å andra sidan i det stora landet i väst sitter herr Trump, som i vissa lägen inte verkar ha alla hästar hemma. Jag hoppas verkligen att detta maktspel bara är ett maktspel och inte blir till en världskatastrof. Det är i dessa lägen som jag skulle önska att FN var just det som FN borde vara. Att ta tag i och medla på direkten. Och att ha den positionen att de kan göra det. Inte som nu, med flera diktaturländer i spetsen, som kritiserar det som passar dem. Den lama organisationen som den är idag kan inte göra något för världsfreden.

Nu har jag sagt mitt för idag, och önskar er alla en riktigt skön fortsättning på söndagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0