Goda vänner & varma hälsningar

Så kom det sig att jag fick åka ambulans till hospitalet igår. Det var en upplevelse i sig. Men det kommer vi till. Några dagars tryck och ont i bröstet gjorde att två ståtliga ambulanssköterskor traskade in i min lilla våning. Och de var så oerhört snälla att bara det kunde få en en blödig dame att börja gråta. Nåväl - jag var inte så dålig att jag behövde läggas på bår, utan sitta mittemot en av sköterskorna där bak. Vi konverserade lite lätt och han frågade om både ditt och datt. Men mitt i allt så orkade jag helt enkelt inte svara och fick så ont att han började rumstera med en massa attiraljer. Och sa mycket lugnt och sansat till sin kollega som körde bilen. - Hör du ta och stanna där det går. Vi ska ta ett EKG på Daisy.

Och mitt i vägen någonstans stannar ambulansen. Det är trångt inne i en ambulans, så sköterskan fick gå ut för att jag skulle kunna lägga mig ner. In kom chauffören och satte EKGt där det skulle. Allt skedde med öppnad dörr och jag hör en barnröst utanför. - Se mamma där ligger en tant som är sjuk. Tanten var alltså jag. Hm....

På St Görans sjukhus togs jag emot som en prinsessa och alla prover togs. Inget problem med mitt hjärta. Kanske stressrelaterat. Vilken personal, wow, fantastiska allihop. Lugna, engagerade, professionella och duktiga. Sånt gillar man ju. Vinster i välfärden är superbra om man gör ett riktigt bra jobb.

Och så till alla fantastiska goda vänner. Som på Facebook och via sms och annat skickat varma fina hälsningar. Så gör goda vänner. Så gör vänner som respekterar, värnar och vördar vänskap. På riktigt. Och jag är enormt tacksam för detta och ödmjuk och lycklig för att hjärtat är friskt och att jag har fina vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0